FAQ – Najczęściej zadawane pytania

Dostawa i wysyłka

Dostawa i wysyłka

Naszym celem jest dostarczenie Twojej przesyłki tak szybko i sprawnie, jak to możliwe. Oto, czego możesz się spodziewać, kupując u nas produkt:

Kiedy moja paczka zostanie wysłana?

Jeśli złożysz zamówienie i zapłacisz za nie przed godziną 20:00, paczka zostanie wysłana tego samego dnia. W przypadku produktów wysyłanych z naszego magazynu w Hiszpanii, zamówienia złożone przed godziną 18:00 zostaną wysłane tego samego dnia. Zamówienia złożone po tym czasie zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

Czy mogę śledzić moje zamówienie?

Po przekazaniu paczki naszemu kurierowi otrzymasz kod śledzenia. Będziesz wtedy mógł śledzić swoją przesyłkę lub w razie potrzeby zmienić datę i adres dostawy.

Z usług jakiej firmy kurierskiej korzystacie do wysyłania paczek?

Obecnie wysyłamy paczki za pośrednictwem PostNL i partnerów firmy. Mamy bardzo dobre relacje z PostNL i całkowicie ufamy im w kwestii naszych dostaw. Jeśli wystąpi jakikolwiek problem z dostawą, prosimy o poinformowanie nas o tym, abyśmy mogli go jak najszybciej rozwiązać.

Jak otrzymać darmowy produkt lub zniżkę?

Rabat 10% na filtry w zestawie 4 szt. przy zakupie dzbanka filtrującego lub pudełka kombinowanego
Jak otrzymać darmowy produkt lub zniżkę?
Jeśli możesz wybrać produkt darmowy, opcja ta będzie widoczna w Twoim koszyku. Odliczenie rabatu lub dodanie produktu objętego rabatem jest możliwe na stronie płatności naszego sklepu internetowego. Aby to zrobić, przed przejściem do kasy sprawdź kupon rabatowy widoczny nad przyciskiem płatności.

Produkty ZeroWater

Czy kupując dzbanek/dozownik wody otrzymam filtr do wody?

Tak, każdy dzbanek ZeroWater zawiera bezpłatny filtr ZeroWater. Uważamy, że to istotne, abyś mógł od razu zacząć korzystać z czystej wody.

Jakie substancje usuwa filtr ZeroWater?

Kliknij tutaj, aby wyświetlić więcej informacji.

Który filtr pasuje do którego dzbanka/dozownika wody?

5-stopniowy filtr wymienny ZeroWater pasuje do wszystkich dzbanków i dystrybutorów wody ZeroWater.  Filtry można kupić pojedynczo lub w większych ilościach. Filtry do kubków do picia pasują do butelek na wodę ZeroWater. Niestety butelki nie są już dostępne w sprzedaży. Jeśli jednak kupiłeś jedną z nich w przeszłości, nadal możesz kupić pasujące do niej filtry.

Z jakich materiałów wykonane są produkty ZeroWater?

Filtry ZeroWater® są wykonane z polipropylenu niezawierającego BPA/BPS. Dzbanki i dystrybutory wody ZeroWater® są wykonane z polipropylenu niezawierającego BPA/BPS i ABS (akrylonitryl-butadien-styren).

Jak czyścić dzbanek/dozownik ZeroWater?

Wyczyść urządzenie w letniej wodzie z łagodnym płynem, a następnie spłucz i dokładnie osusz papierowym ręcznikiem. Zauważyliśmy, że osuszanie materiałową ściereczką może pozostawić resztki płynu, utrudniając uzyskanie odczytu 000 z miernika TDS.
UWAGA: Należy czyścić tylko dzbanek/dozownik. Nie trzeba czyścić filtra.

Czy mogę myć dzbanek/dozownik ZeroWater w zmywarce?

Nie, nie zalecamy mycia dzbanka lub dystrybutora ZeroWater w zmywarce.

Mój filtr był wilgotny, gdy wyjąłem go z torby.

To normalne, że filtr jest lekko wilgotny po otwarciu torby i/lub odkręceniu niebieskiej pokrywy. W ZeroWater płuczemy zawartość filtra przed jego zapakowaniem, dzięki czemu nie trzeba go płukać ani moczyć przed użyciem. Może to spowodować pewną kondensację wewnątrz torby lub pokrywy, co jest nieszkodliwe.

Czy muszę przepłukać lub namoczyć filtr przed jego użyciem?

Nie, nie jest to konieczne. W ZeroWater płuczemy filtry przed ich zapakowaniem. Dlatego czasami wewnątrz torby lub pokrywy może występować kondensacja, która jest nieszkodliwa. Jeśli na zewnątrz filtra znajdują się drobiny węgla drzewnego, można je po prostu wypłukać.

Czy filtry ZeroWater usuwają minerały z wody?

Tak, filtry ZeroWater usuwają wszystkie minerały z wody. Filtr nie rozróżnia dobrych (minerałów) i złych (chemikaliów) substancji, po prostu usuwa z wody wszystkie rozpuszczone substancje stałe. Większość spożywanych minerałów pochodzi z pożywienia; minerały z wody pitnej stanowią tylko niewielką część dziennego spożycia minerałów. Dobrze zbilansowana dieta powinna dostarczać wszystkich niezbędnych witamin i minerałów. Możliwe jest jednak ponowne dodanie minerałów do wody. Można to zrobić poprzez:
Dodanie kropli roztworu soli fizjologicznej lub małej szczypty soli mineralnej (takiej jak sól himalajska) do szklanki wody.
Dodanie kamieni mineralnych do przefiltrowanej wody.
Możesz łatwo przygotować własny roztwór soli z wybraną solą mineralną lub kupić gotowe krople. Polecamy produkt Vitals Multi Trace.
Należy pamiętać, że po dodaniu roztworu soli fizjologicznej, kropli mineralnych lub kamieni mineralnych do dzbanka lub dozownika wody, odczyt TDS nie będzie już wynosił 000.

W jaki sposób przechowywać filtr po otwarciu?

Filtr ZeroWater nie musi stale znajdować się w wodzie. Jeśli nie zamierzasz używać filtra przez kilka dni, zalecamy przechowywanie go w szczelnej torbie lub pojemniku i umieszczenie go w lodówce, aby zapewnić jego świeżość. Uwaga: Zalecamy, aby nie przechowywać ani nie używać filtra dłużej niż 3 miesiące po jego otwarciu.

Jaki jest najlepszy sposób przechowywania nieotwartych filtrów zamiennych?

Filtry należy przechowywać w chłodnym, suchym i ciemnym miejscu. Filtry ZeroWater nie mają daty ważności. Zalecamy jednak użycie ich w ciągu roku od zakupu.

Czy mogę filtrować ciepłą lub gorącą wodę?

Nie. Jeśli filtr zostanie zalany gorącą lub wrzącą wodą, nie będzie działał prawidłowo.

Czy mogę oczyszczać wodę inną niż woda z kranu za pomocą ZeroWater?

Filtry ZeroWater mogą technicznie oczyszczać większość rodzajów wody. Przetestowaliśmy je jednak tylko na wodzie pitnej (wodzie z kranu). Oznacza to, że nie możemy zagwarantować uzyskania takich samych rezultatów, jeśli używasz filtrów ZeroWater do filtrowania wody innej niż woda z kranu (jak np. woda deszczowa lub woda ze strumienia). Zalecamy poddanie wody testom laboratoryjnym w celu sprawdzenia, czy można ją bezpiecznie spożywać. Picie tego typu wody odbywa się na własne ryzyko.

Założyłem nowy filtr, ale nie otrzymuję wartości TDS 000. Co mogę z tym zrobić?

Woda filtrowana ZeroWater zawsze daje wartość 000 od pierwszego dnia. Istnieje kilka możliwych powodów, dla których może się tak nie stać – patrz poniżej.

1. Resztki wody, pozostałości płynu lub kurz

W dzbanku lub dozowniku mogą znajdować się resztki wody z poprzedniego filtra, pozostałości płynu po czyszczeniu lub kurz fabryczny. Ma to wpływ na pomiar TDS.
Rozwiązanie: Dokładnie wyczyść wszystkie części dzbanka lub dozownika i filtra, które mają kontakt z filtrowaną wodą. Dokładnie osusz produkt czystym ręcznikiem papierowym. Następnie umieść filtr z powrotem w dzbanku i zmierz przefiltrowaną wodę.

2. Nieszczelny filtr

Być może filtr nie został wkręcony wystarczająco mocno. Może to powodować przeciekanie wody przez uszczelkę. Możesz zauważyć kropelki lub strużki wody wyciekające między filtrem a zbiornikiem na wodę w górnej części dzbanka lub dystrybutora. W takim przypadku niefiltrowana i filtrowana woda mieszają się w dzbanku, więc odczyt TDS będzie wyższy niż 000. Jednak w takiej sytuacji wartość TDS jest zawsze niższa niż w przypadku wody z kranu.
Rozwiązanie: Ponownie zamontuj filtr tak, aby ściśle przylegał do dzbanka lub dystrybutora wody. Aby to zrobić, wyjmij filtr i zbiornik na wodę z dzbanka lub dystrybutora. Umieść zbiornik na wodę do góry dnem na płaskiej powierzchni, wyjmij filtr, a następnie wkręć go ponownie. Ułatwi to wkręcanie i pozwoli mocniej dokręcić filtr.

3. Filtr nie został prawidłowo przepłukany
Wyższy odczyt TDS może wskazywać, że filtr nie został przepłukany (wystarczająco) w fabryce. Nowe filtry są przepłukiwane w ZeroWater przed zapakowaniem i wysyłką, dzięki czemu w domu można natychmiast zobaczyć odczyt 000 na mierniku TDS. Z tego powodu wewnątrz opakowania często występuje wilgoć lub kondensacja.
Rozwiązanie: Możesz powtórzyć proces płukania poprzez kilkukrotne napełnienie zbiornika na wodę, opróżnienie dzbanka i sprawdzenie, czy wartość TDS w dzbanku na wodę spada. Przefiltrowaną wodę, która nie została wykorzystana do napełnienia zbiornika na wodę, można wykorzystać ponownie.

4. Uszkodzony filtr

Być może filtr jest prawidłowo wkręcony, ale przecieka z powodu usterki. Nieszczelność może powodować mieszanie się wody niefiltrowanej i filtrowanej w dzbanku lub dystrybutorze, co skutkuje odczytem TDS powyżej 000. Jednak wartość TDS w tej sytuacji jest zawsze niższa lub równa wartości wody z kranu.

Rozwiązanie: Sprawdź silikonowy pierścień na górze filtra i gwint zbiornika na wodę pod kątem nieprawidłowości. Powinny one być gładkie i łatwo do siebie pasować. Zewnętrzna strona filtra nie powinna mieć żadnych dziur ani pęknięć (z wyjątkiem małego otworu o średnicy 2 mm na dole filtra). Jeśli zauważysz jakiekolwiek wady, prześlij nam wyraźne zdjęcia.

Możesz przetestować powyższe scenariusze jeden po drugim i zmierzyć wartość TDS wody przed i po filtrowaniu. W większości przypadków jedno z powyższych rozwiązań zadziała, a odczyt TDS ponownie wyniesie 000. Jeśli tak się nie stanie, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem service@zerowater.nl lub pod numerem +31 (0)88 0034 140.

Dlaczego w zbiorniku wody mojego dzbanka/dozownika znajdują się czarne/brązowe plamki?

Górna część filtra ZeroWater jest częściowo otwarta, więc cząsteczki z warstwy filtra z węglem aktywnym mogą unosić się do zbiornika na wodę. Są one nieszkodliwe. Aby zapewnić, że z filtra wydostanie się niewiele cząstek, zalecamy unikanie nalewania wody bezpośrednio na filtr podczas napełniania zbiornika na wodę.

Jak długo działa filtr ZeroWater?

Będzie to zależeć od wartości TDS wody z kranu (można ją zmierzyć za pomocą miernika TDS). Wartość TDS wskazuje poziom organicznych rozpuszczonych ciał stałych obecnych w wodzie wodociągowej. Im wyższa wartość TDS, tym szybciej konieczna będzie wymiana filtra. Sprawdź wartość TDS wody z kranu, a następnie skorzystaj z poniższej tabeli lub kliknij tutaj, aby dowiedzieć się, ile wody można przefiltrować za pomocą każdego filtra ZeroWater.
TDS -> 000-001 -> czysta woda
TDS -> 002-050 -> niskie zanieczyszczenie -> 150+ litrów na filtr
TDS -> 051-200 -> średnie zanieczyszczenie -> 100-150 litrów na filtr
TDS -> 201-300 -> wysokie zanieczyszczenie -> 50-100 litrów na filtr
TDS -> 301-400 -> bardzo wysokie zanieczyszczenie -> 30-50 litrów na filtr
TDS -> 401+ -> ekstremalnie wysokie zanieczyszczenie -> mniej niż 30 litrów na filtr

Kiedy należy wymienić filtr?

Gdy wartość TDS przefiltrowanej wody wynosi 006 PPM lub więcej. Innym wskaźnikiem nasyconego filtra jest zmiana zapachu lub smaku przefiltrowanej wody – będzie ona miała lekko kwaśny lub cytrynowy smak (jest to najbardziej zauważalne po podgrzaniu przefiltrowanej wody). Gdy tylko zauważysz wartość TDS powyżej 006 lub zmianę zapachu / smaku wody, nadszedł czas, aby wymienić filtr.

Kiedy należy używać miernika TDS?

Zalecamy regularne mierzenie wartości TDS filtrowanej wody, codziennie lub co drugi dzień. Częstotliwość można zmieniać w zależności od zużycia wody. Gdy pomiar wskaże 001 PPM, zalecamy pomiar po każdym uzupełnieniu wody.

Co należy zrobić, jeśli woda nie przepływa prawidłowo przez filtr?

Może się to zdarzyć z powodu pęcherzyka powietrza lub kieszeni powietrznej wewnątrz filtra lub próżni w dolnej części dzbanka lub dystrybutora wody.

Rozwiązanie: Podnieś zbiornik na wodę z dzbanka lub dystrybutora, aby uwolnić próżnię. Jeśli to nie zadziała, podnieś całkowicie zbiornik na wodę i ściśnij kilka razy środek filtra, gdy woda przez niego przepływa. Powietrze zacznie bąbelkować, a woda będzie mogła łatwiej przepływać. Możesz również postukać filtrem o krawędź zlewu. Aby uniknąć pęcherzyków powietrza, nie nalewaj wody bezpośrednio na górną część filtra, ale zamiast tego umieść go obok zbiornika na wodę.

Moja przefiltrowana woda ma dziwny smak lub zapach. Co to oznacza?

Woda z kranu smakuje inaczej w zależności od miejsca zamieszkania. Zależy to od źródła wody pitnej i procesu uzdatniania, przez który przechodzi przed dotarciem do kranu. Przefiltrowana woda zwykle smakuje łagodniej niż zwykła woda z kranu, co może zająć dzień lub dwa, aby się do niej przyzwyczaić – jednak potem nie zechcesz już nigdy wrócić do “starego” smaku! Jest to najlepsza woda do herbaty, ponieważ pozwala wydobyć prawdziwy smak tego napoju (filtry ZeroWater usuwają goryczkę, która występuje, gdy do sporządzenia napoju używa się wody z kranu).
Gdy filtr jest prawie nasycony, zapach lub smak przefiltrowanej wody może się zmienić, stając się kwaśny lub cytrynowy. Powodem tego jest fakt, że po dejonizacji woda może stać się kwaśna po wchłonięciu CO2. Odczyn pH może spaść z 7,5 do 6,5 lub niżej, powodując kwaśny smak wody.
 Zmiana zapachu lub smaku zwykle wskazuje, że filtr jest prawie nasycony. Zmierz wartość TDS przefiltrowanej wody. Jeśli wynosi ona 006 lub więcej, należy wymienić filtr. Jeśli odczyt TDS wynosi 001, ale woda ma kwaśny smak, należy rozważyć wymianę filtra nieco wcześniej. W każdym przypadku zalecamy pomiar wody po każdym napełnieniu, gdy odczyt wynosi 001, i wymianę, gdy odczyt wynosi 006.

Czy wewnątrz filtra mogą rozwijać się bakterie?

Filtr zawiera granulat miedziowo-cynkowy o wysokiej czystości, który w połączeniu z aktywnym węglem drzewnym bardzo skutecznie redukuje chlor i siarkowodór, a także zapobiega rozwojowi pleśni i bakterii.

Jak długo trwa filtrowanie wody przez filtr ZeroWater?

Filtracja będzie wolniejsza niż w przypadku konwencjonalnych 2-stopniowych filtrów, ponieważ 5-stopniowy filtr ZeroWater pracuje ciężej i usuwa więcej zanieczyszczeń. Obejrzyj ten film na Youtube, aby zobaczyć, jak długo trwa filtrowanie.

Co mierzy miernik TDS?

Miernik TDS (dołączony do przesyłki) wskazuje całkowitą ilość rozpuszczonych substancji stałych w częściach na milion (PPM).

Czy mogę przechowywać miernik TDS w lodówce?

Nie zalecamy tego, ponieważ wilgoć w lodówce może spowodować utlenienie baterii. Najlepiej jest przechowywać miernik TDS poza lodówką.

Mój miernik TDS utrzymuje się na poziomie 000. Co to oznacza?

Najbardziej prawdopodobną przyczyną jest włączenie funkcji HOLD. Funkcja ta utrzymuje pomiar na ekranie, dzięki czemu można go odczytać poza miarką. W zależności od modelu miernika, po włączeniu tej funkcji na wyświetlaczu pojawi się komunikat HOLD. Można go wyłączyć, naciskając ponownie przycisk HOLD. Następnie spróbuj dokonać pomiaru ponownie. Powinno to rozwiązać problem.

Pomocy, mój miernik TDS już nie działa.

Mogły wyczerpać się baterie (2x LR44 – zależnie od typu). Baterie te powinny być okresowo wymieniane. Komora baterii znajduje się w górnej części miernika, za pokrywą. Komorę można otworzyć nożem. Spróbuj ponownie po wymianie baterii.

Czym są całkowite rozpuszczone ciała stałe (ang. Total Dissolved Solids)?

Całkowite rozpuszczone ciała stałe (ang. Total Dissolved Solids, TDS) to organiczne i nieorganiczne substancje znajdujące się w wodzie, które wpływają na jej smak, zapach i wygląd. Substancje te obejmują minerały, metale, sole, a także zanieczyszczenia. Rozpuszczone substancje stałe dostają się do wody pitnej ze źródeł, z których jest ona wydobywana (na przykład: pestycydy w wodach powierzchniowych, wydmowych i studziennych), a także z materiałów użytych do jej transportu (na przykład: pozostałości plastiku lub ołowiu z rur wodociągowych).

Miernik TDS nie został dołączony do mojego 9-litrowego dystrybutora wody.

Miernik TDS znajduje się w styropianie w opakowaniu.

Czy mogę poddać recyklingowi filtr ZeroWater?

Niedawno rozpoczęliśmy nasz program recyklingu. Za pośrednictwem sklepu możesz teraz dodać naszą torbę recyklingową do koszyka na zakupy za darmo przy każdym zamówieniu – torbę można znaleźć pod nagłówkiem akcesoria. Po przefiltrowaniu maksymalnie 10 filtrów umieść filtr w torbie recyklingowej i zwróć go do nas. Uwaga: Nie zapomnij dołączyć ostatniej faktury wraz z adresem, w przeciwnym razie nie będziemy wiedzieć, kto jest nadawcą. Gdy tylko otrzymamy produkty, otrzymasz od nas kupon o wartości 7,50 EUR jako podziękowanie za Twój wkład w lepsze środowisko, a my zajmiemy się kosztami recyklingu.

Jak mogę zostać sprzedawcą ZeroWater?

Jeśli jesteś zainteresowany sprzedażą filtrów ZeroWater, skontaktuj się z nami za pośrednictwem strony kontaktowej.

Potrzebuję pomocy w innej sprawie!

Nasz dział obsługi klienta chętnie Ci pomoże. Prosimy o kontakt pod adresem service@zerowater.nl lub numerem telefonu +31 (0)88 0034 140.

Zwroty i wymiana

Jak mogę zwrócić produkt?

Dokładamy wszelkich starań, aby realizować wszystkie zamówienia w sposób satysfakcjonujący. Jeśli jednak nie jesteś zadowolony i chcesz anulować zakup, możesz to zrobić w ustawowym terminie 14 dni od otrzymania zamówienia, bez podania przyczyny. Okres ten rozpoczyna się następnego dnia po dostarczeniu zamówienia.

Chcesz zwrócić produkt? Poinformuj nas o tym za pośrednictwem formularza kontaktowego i wyślij produkt w ciągu 14 dni od jego otrzymania na adres:

ZeroWaterfilter NL Returns
Herenweg 15
3602 AM Maarssen
The Netherlands

Koszty przesyłki zwrotnej ponosi użytkownik.

Upewnij się, że dołączyłeś do paczki oryginalny dowód dostawy lub notatkę z danymi kontaktowymi, abyśmy wiedzieli, komu zwrócić pieniądze. Jeśli tego nie zrobisz, nie będziemy mogli nic zrobić z przesyłką zwrotną.

Co należy odesłać?

Upewnij się, że zwracane produkty są czyste, kompletne i znajdują się w oryginalnym opakowaniu. Nie zapomnij o mierniku TDS. Nieotwarte, zapieczętowane filtry również mogą zostać zwrócone. Dołącz oryginalny dowód dostawy lub notatkę z numerem zamówienia, abyśmy mogli szybciej znaleźć zamówienie i przetworzyć zwrot.
Jeśli produkt zostanie uszkodzony podczas zwrotu, możemy naliczyć dodatkowe koszty. Brakujące części zostaną odliczone od kwoty zwrotu.
Otwarte filtry: Jeśli filtr został już otwarty, nie trzeba go zwracać. Ze względów higienicznych nie możemy go przyjąć z powrotem i odsprzedać. Od kwoty zwrotu odliczymy 10€ (euro) za każdy otwarty filtr (nawet jeśli został on dostarczony wraz z dzbankiem lub dozownikiem).

Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy?

W przypadku zwrotu produktu zwrócimy pełną kwotę zakupu, w tym koszty wysyłki. Nastąpi to w ciągu 14 dni od otrzymania przez nas zwróconych produktów. Należy pamiętać, że koszty zwrotu produktu ponosi użytkownik.

Czy mogę wymienić produkt ZeroWater?

Oczywiście istnieje możliwość wymiany produktów. Należy pamiętać, że obowiązują powyższe warunki zwrotu. Elementy podlegające wymianie wyślemy w ciągu 5 dni od otrzymania zwróconych produktów.